Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

ΠETPΟΣ EYΘYMIΟY

συνέντευξη στον Γ.Πολίτη 

 

../..

Ο υπουργός Παιδείας, που αυτή την περίοδο βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα με τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών αλλά και την κρίση που μαίνεται ανάμεσα στο Φανάρι και την Εκκλησία της Ελλάδος, εμφανίζεται αισιόδοξος ότι και τα δύο αυτά ζητήματα θα ξεπεραστούν σύντομα.

../..

Υπάρχει η εντύπωση σε πολλούς - ακόμη και σε στελέχη του κόμματός σας - ότι εσείς οι ίδιοι προκαλέσατε τις κινητοποιήσεις. Ότι δηλαδή με τα πακέτα παροχών δώσατε λαβή και σε άλλους κλάδους για διεκδικήσεις.

Δεν υπήρξε ούτε μια στιγμή πολιτικής παροχών από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Όλη αυτή την 4ετία κάθε χρόνο η κυβέρνηση προχωρά σε ανακατανομή του υγιούς πλεονάσματος της οικονομίας, στοχευμένα, κυρίως προς τους ασθενέστερους και για την ανάπτυξη των υποδομών του κοινωνικού κράτους. Έτσι έγινε με το Ασφαλιστικό, με τη φορολογική μεταρρύθμιση, με το δίκτυο κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού - έτσι και τώρα.

 

«Στον προϋπολογισμό»

Πάντως, κύριε Ευθυμίου, ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης έχει τη βεβαιότητα ότι όσον αφορά όλα αυτά τα μέτρα που εξαγγείλατε, επρόκειτο για προεκλογικές παροχές.

Επιμένω και πάλι ότι δεν υπάρχει θέμα προεκλογικών παροχών. Αυτό το ισχυρίστηκε η Νέα Δημοκρατία όταν ανακοινώσαμε το οικονομικό και κοινωνικό πακέτο στις αρχές του Σεπτέμβρη. Τι αποδεικνύεται τώρα έναν μήνα μετά; Ότι αυτά που χαρακτήριζε η Νέα Δημοκρατία πυροτεχνήματα, είναι όλα αποτυπωμένα μέσα στον προϋπολογισμό του 2004. Αυτό αναδεικνύει τη συνέπεια και την αξιοπιστία της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, αποδεικνύει επίσης ότι η Νέα Δημοκρατία εκφράζει έναν λαϊκισμό ο οποίος σταθερά την εκθέτει και σταθερά την οδηγεί στην αναξιοπιστία που περιβάλλει αυτό το κόμμα.

../..

Οι εκπαιδευτικοί πήραν τη μεγαλύτερη αύξηση απ' όλους

«Δεν είναι ψίχουλα οι αυξήσεις που πήραν οι εκπαιδευτικοί», δηλώνει ο υπουργός Παιδείας και επισημαίνει ότι η κυβέρνηση τήρησε τις δεσμεύσεις της.

Για τις κινητοποιήσεις στην Παιδεία έχετε σκεφθεί μήπως κι εσείς κάνατε κάποιο λάθος στην επικοινωνία σας με τους εκπαιδευτικούς, που οδήγησαν τα πράγματα σ' αυτό το αποτέλεσμα; Δηλαδή, μήπως υποσχεθήκατε πράγματα τα οποία δεν μπορούσατε να ικανοποιήσετε;

Τώρα που έχουμε το νέο μισθολόγιο στα χέρια μας, βλέπουμε ότι αυτή η κυβερνητική δέσμευση του κ. N. Χριστοδουλάκη τηρήθηκε. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με όλους τους δημοσίους υπαλλήλους. Είναι 10%, πράγμα που μεταφράζεται ότι από 1/1/2004 ο νεοδιόριστος δάσκαλος και καθηγητής θα πάρουν αύξηση 37.000 στον μισθό τους τον μήνα, ο εκπαιδευτικός που διορίστηκε πέρυσι θα πάρει 40.000, οι εκπαιδευτικοί στα μεσαία κλιμάκια θα πάρουν 50.000, και οι καταληκτικοί βαθμοί θα πάρουν 57.000 τον μήνα αύξηση σε σχέση με τις τωρινές τους αποδοχές. Ο καθένας μπορεί να κρίνει αν αυτή η αύξηση είναι «ψίχουλα», όπως ειπώθηκε από κάποιους συνδικαλιστές, ή αν είναι μια ουσιαστική προσπάθεια ανταπόκρισης της κυβέρνησης στα αιτήματα των εκπαιδευτικών.

H Νέα Δημοκρατία, πάντως, σας κατηγορεί ότι δώσατε υποσχέσεις χωρίς αντίκρυσμα.

H Νέα Δημοκρατία επιχειρεί να πυροδοτεί το κλίμα συνδικαλιστικά και πολιτικά να σιωπά. Απέναντι σ' αυτές τις δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ η Νέα Δημοκρατία προβάλλει κάθε φορά είτε με τη σιωπή είτε με την υιοθέτηση του παντός. Αλλά όταν υιοθετείς τα πάντα, σημαίνει ότι αποσκοπείς στο τίποτα.

Και ένα τελευταίο, κύριε υπουργέ. Πολλοί γονείς φοιτητών ανησυχούν μήπως τα παιδιά τους χάσουν κι άλλο εξάμηνο.

Κάνουμε ό,τι μπορούμε. Ας κρίνει ο καθένας αν δίνοντας 7,5% έναντι του 10%, έχει τόσο μεγάλη απόσταση, ώστε να δικαιολογείται τέτοια ταλαιπωρία των ιδρυμάτων, των παιδιών και των οικογενειών τους. Όπως επίσης υπάρχει ένα πάρα πολύ μεγάλο θέμα, δεοντολογίας, παιδαγωγικής και ηθικής τάξεως, αν είναι δυνατόν κάποιος να απεργεί και ταυτόχρονα να πληρώνεται.

 

ΤΑ ΝΕΑ , 13-10-2003  , Σελ.: N12 
Κωδικός άρθρου: A17764N121 
ID:386119



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.10.2003 20:19:35
 
Αναγνώσθηκε 867 φορές